W jaki sposób własnoręcznie wykonać reklamę na ciężarówce?

Reklama na służbowym pojeździe jest najtańszą strategią promocji. Jest idealną propozycją na efektywne reklamowanie, produktu, naszej spółki czy też oferowanych usługi. Mobilność, opcja trafienia do różnych kategorii konsumentów to zasadnicza zaleta nadruków marketingowych na busach, pojazdach – autach.

Jak wykonać reklamę – obkleić swój samochód?

Wbrew temu co mogłoby się wydawać nie jest to szczególnie skomplikowana czynność. W zależności od tego, jaki mamy plan na swoją ofertę reklamową, owej techniki wykonania będziemy musieli użyć. Najpopularniejszą – popularną i najbanalniejszą do samodzielnego przygotowania jest wektorowa grafika reklamowa przycinana z oklein samoprzylepnych. Jaką metodą się więc wziąć do sporządzenia naszego dzieła?

Po pierwsze należy rozpocząć od szkicu graficznego, czyli co oraz gdzie powinno się znaleźć, w jakiej kolorystyce, w jakiej kubaturze i najważniejsze, na jakich częściach pojazdu. W zależności od tego w jaki sposób zaprojektujemy umiejscowienie naszych napisów na poszczególnych podzespołach – fragmentach pojazdu, będziemy potrzebowali dostosować model okleiny oraz opcjonalnie sposób jej aplikacji. Podpowiadamy początkującym, aby rozpoczynali od płaskich fragmentów karoserii. Czemu ? – ponieważ okleina reklamowa w tychże miejscach (płaskich) okaże się najbanalniejsza do przyklejenia – wyklejenia oraz jednocześnie, cena okleiny na płaskie powierzchnie okaże się tańsza od oklein dla przykładu odlewanych.

1 etap – opracowujemy grafikę na pojeździe.

Od czegoś takiego wszystko się zaczyna. Jest to pierwszy oraz podstawowy krok, przybliżający nas do celu, jakim ma być obklejone w piękną ofertę reklamową na pojazd. Żeby przygotować taki koncept, dobrze by było posiadać jakiś program do grafiki. Powszechnie używane do kreślenia grafik – reklam, są programy wyprodukowane przez Adobe i Corela. W przypadku gdy posiadamy zainstalowany na laptopie którąś z odsłon np. Corel Draw, to wystarczy zrobić zdjęcia z idealnie prostopadłej lokalizacji (nigdy nie z perspektywy), 2 boków i tyłu pojazdu. Następnie trzeba uważnie zmierzyć auto w „realu” – w taki sposób abyśmy mieli możliwość pracować nad projektem w określonej skali. Rekomendujemy stosowanie skali albo jeden do jednego, albo jeden do dziesięciu. Unikniemy taką metodą gafy przy eksportowaniu grafik do programów wycinających lub drukujących własną przygotowaną reklamę. W przypadku gdy mamy już fotografie busa, znamy jego rzeczywiste wymiary, mamy w posiadaniu laptop oraz prawidłowy program graficzny, to możemy rozpocząć przygotowywanie naszej oferty reklamowej.