Produkty zapachowe wykorzystujemy niesłychanie często. Ciężko dziś spotkać wnętrza domów mieszkalnych, pomieszczeń biurowych, w których zastałe powietrze nie jest poprawiane produktami zapachowymi w dyfuzorach, świeczkami aromatycznymi, czy tradycyjnymi odświeżaczami w aerozolu. Nikt, kto planuje nie ciekawi się jednak, w jaki sposób docierają one od wytwórcy na sklepowe półki. Przypatrzmy się więc, w jaki sposób musi wyglądać profesjonalny transport ogromnych ilości produktów zapachowych. do domu i samochodu.
Odświeżacze powietrza bynajmniej nie są materiałami groźnymi. Nie ma więc żadnych egzekwowanych przepisów, które określałyby, jakimi metodami przewozu bezpiecznie jest je dostarczać. Pakunki zbiorcze mieszczące odświeżacze do domu i samochodu mają możliwość więc być transportowane zarówno transportem morskim, transportem samolotowym, jak i ciężarowym. Wypada jednak mieć w pamięci, że odświeżacze powietrza w aerozolu są pod ciśnieniem. Powinny więc być chronione przed słońcem a przede wszystkim wysoką temperaturą. W przypadku, gdy zbiornik ogrzeje się do temperatury powyżej 50 stopni Celsjusza, może nastąpić jego wybuch. Odświeżacze powietrza wypada dostosować do tranzytu montując je w zgrzewkach, których ciężar nie może przekraczać trzydzieści kg. Wówczas zgrzewki mogą zostać umieszczone na paletach, które należy dokładnie opisać. Europaleta ma w obowiązku zostać oznakowana tabliczką „LQ”.
Odświeżacze powietrza są kombinacją różnych substancji chemicznych. Szykując je do tranzytu należy mieć to na uwadze. Zwarzając na fakt, iż potrafią to być substancje palne wypada uczulić osoby je dostarczające, aby na okres ich dostarczania wstrzymały się od palenia papierosów. W razie, jeżeli podczas tranzytu doszło do zapłonu, to palety zawierające odświeżacze powietrza można gasić jedynie gaśnicami proszkowymi. Przygaszanie za pomocą wody jest wzbronione.
Odświeżacze powietrza bynajmniej nie są niebezpieczne. Należy natomiast pamiętać, że absolutnie nie mogą być ogrzewane do temperatury wyższej niż czterdzieści stopni. W czasie tranzytu trzeba wziąć to pod uwagę, jak także to, że temperatura mniejsza niż minus 10 stopni także nigdy nie jest właściwa do ich przewozu.